Ο τρόπος με τον οποίο μεγαλώνουν και διατρέφονται τα παιδιά επηρεάζει τόσο την υγεία τους όσο και την ποιότητα ζωής τους ως ενήλικες.Ο ρόλος του γονέα πλέον γίνεται ακόμη πιο καθοριστικός, εφόσον πρωταρχική του ευθύνη είναι να παρέχει ένα υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο ζωής στο παιδί του και όχι απλές και μαθημένες εντολές.

Tης Δήμητρας Παπαγρηγορίου

 

Το φαγητό αποτελεί σαφώς μία απόλαυση, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ταυτόχρονα παρέχει και ενέργεια. Η υπερβολή οδηγεί στην παχυσαρκία, ενώ η έλλειψη της στον υποσιτισμό, δυο καταστάσεις εξίσου επικίνδυνες για την υγεία. Είναι σημαντικό τα παιδιά να μάθουν να τρώνε μόνο όταν πεινούν και να μάθουν να ξεχωρίζουν την βιολογική από την συναισθηματική πείνα.

Οι γονείς θα πρέπει να φροντίζουν η καθημερινή δίαιτα του παιδιού να έχει ποικιλία, παρέχοντας τρόφιμα από όλες τις ομάδες.

Πέρα από το γεγονός ότι θα πρέπει να λαμβάνουμε 4-6 γεύματα ημερησίως, είναι εξίσου σημαντικό αυτά να είναι κατανεμημένα σε συγκεκριμένες ώρες στη διάρκεια της ημέρας.

Το πρωινό αποτελεί το πλέον σημαντικό γεύμα της ημέρας, αφού τα θρεπτικά συστατικά του θα βοηθήσουν στο ξεκίνημα της ημέρας. Η παράλειψη του πρωινού οδηγεί σε κατανάλωση υπερβολικά μεγάλου μεσημεριανού, ενώ συνδέεται με αδυναμία συγκέντρωσης τις πρωινές ώρες στο σχολείο.

Θα πρέπει να αποφεύγεται η αυξημένη κατανάλωση σε κορεσμένα λίπη που βρίσκονται κυρίως σε τηγανητά φαγητά, σφολιάτες, λιπαρές σάλτσες και παχιά κρέατα και να αυξηθεί η κατανάλωση ελαιόλαδου γιατί περιέχει μεγάλα ποσά βιταμίνης Ε και άλλα συστατικά, στα οποία αποδίδονται προστατευτικές ιδιότητες.

Τέλος, σημαντική είναι και η παρουσία της άσκησης στο ημερήσιο πρόγραμμα των παιδιών. Τα παιδιά πρέπει να ασκούνται σχεδόν καθημερινά για παραπάνω από 1 ώρα. Αυτό είναι μάλλον απίθανο στη σημερινή εποχή, εφόσον τα περισσότερα παιδιά είναι συνήθως στριμωγμένα από διαβάσματα, τηλεόραση και υπολογιστή. Τόσο το διάβασμα όσο και οι εξωσχολικές δραστηριότητες είναι απαραίτητες για την πρόοδο των παιδιών. Σημαντικό για την υγεία τους είναι να δώσουμε την ευκαιρία να τρέξουν, να παίξουν, να εκτονωθούν μέσα από την άσκηση ακόμα κι αν αυτό σημαίνει λιγότερες ώρες διαβάσματος,

Αυτές είναι απλές συμβουλές που θα βοηθήσουν τα παιδιά σας να υιοθετήσουν σωστές βάσεις διατροφής.

Και μην ξεχνάτε πως οι δικές σας διατροφικές συνήθειες αποτελούν παράδειγμα για το παιδί σας…

 

Παπαγρηγορίου Δήμητρα

Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Απόφοιτη του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Μaster Practitioner οn Eating Disorders

Print Friendly

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.